Monday, November 12, 2012

Aidiladha 2012

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua~

hmm hmm..aidiladha..tahun ni merupakan tahun ke-3 aku tak sambut Aidiladha bersame keluarga..kesian tak? 1st time mase aku kat SAMURA, then KMJ..then USM..haihh..semue tempat aku tak balik beraye..nak buat camne..keadaan tak mengizinkan..ececey..

memandangkan kedai makan dalam dan luar kampus tak bukak (kecuali Khaleel- yg paling dekat, dan restoren fast food spt KFC,McD dan Pizza Hut yg agak jauh dari hostel aku), aku tak punyai pilihan sendiri selain daripada memasak secare haram kat bilik! secare haram? kenape haram?

takdela..kat sini tak dibenarkan bawak ricecooker la heater la..segalenye..tapi ade je kawan aku yg bawak..dan memandangkan aku takde pegang jawatan lagi dalam pengurusan hostel, dengan tanpa segan silu aku pun buat keputusan utk pinjam ricecooker kawan aku, ikha, yg pulang ke kampung halaman..hehe *sengih jahat* thanx so much ikha :p

so ape yg aku makan sepanjang cuti 4 hari tu?

Khamis - 25 Okt 2012

harini kelas aku cancel semue..so aku pun bercuti..sempat lunch dgn roomate aku kat kafe korea dekat dgn USM tu before die balik..

korean kafe

bibimbap n banana shake

red bean porridge

then utk dinner, aku buat makaroni goreng + butter..roomate aku da balik..sedih je malam raye makan ni..ahahah XD
makaroni goreng butter

Jumaat - 26 Okt 2012

pagi raya, di saat org sedang enak makan ketupat, rendang, lemang, dan sebagainye, aku makan makaroni ja..lagi..hahah XD tp kali ni gune sos prego la..siap sempat bagi kat sorang budak kuliah aku lagi..kesian ye lapar..hahah

makaroni prego


petang raya, aku makan kat khaleel dgn ikin..(baru dpt tahu yg die x balik sebenarnye..hewhew) malam pulak, fatin (aku selalu pinjam lagenda die) datang bilik aku hantar ketupat palas..so takdelah aku kempunan sangat nak makan lauk raye..hehe :p
ketupat palas

Sabtu - 27 Okt 2012

pagi aku masak nasi goreng sardin..makan same2 ikin..ikin kate sedap..kehkeh :p

nasi goreng sardin

aku bosan..so aku ajak ikin pegi jalan2 kat prangin mall dan 1st avenue..so aku lunch kat sane..lunch ape? Old town white coffee..hewhew

aku tak ingat namenye ape -.-

dinner? ikin masak bubur instant tp disebabkan die takut cair, die pun sumbat makaroni (lagi) dalam tu -.-
makaroni + bubur ayam

Ahad - 28 Okt 2012

pagi ni aku masak makaroni dgn kari ayam..kari ayam tu instant punye jadi x brape nak sedap.. -.-

makaroni kari ayam

petang? malam? ohh..memandangkan roomate aku da balik, kami merayau ke kedai makanan arab berhampiran memandangkan kedai lain semua tutup..melantak nasi arab yg banyak, then sampai2 je bilik, sakirah call nak bagi lemang..memang kenyang aku malam tu..kehkeh..

Alhamdulillah..rezeki..

so..camtulah kisah aku beraye..haha XD

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...