Saturday, September 17, 2011

Program Siswa Lestari USM sidang 2011/2012

assalamualaikum dan salam sejahtera~


berakhirlah sudah program siswa lestari sidang 2011/2012 di usm..haha..penat memang la penat..mane ade orientasi tak penat kan..tapi best gak..terime kasih kepade akak2 dan abang2 PPSL (pembimbing program siswa lestari) kerane banyak membimbing kami semue..

6 september 2011
pagi2 aku da terpacak kat depan dewan utame pelajar (DUP) kat usm..ramai gak orang yg nak daftar..yela..tak kan aku sorang pulak kan..cam tak logik..haha..disebabkan aku dapat hostel RST (restu, saujana, tekun) yang terletak di luar kawasan kampus usm, barang2 kene angkut naik lori, pelajar dan ibu bape pulak kene naik bas dan van..

dan nasib aku 'baik' gile, aku dapat desasiswa saujana..blok m04..atas bukit kot..kedudukan blok aku paling tinggi kat RST..mmg terbaekk la..lpas ni aku boleh naik batu caves tanpe semput..mane taknye..da berlatih naik turun tangge yg banyak itu tiap2 hari..huhu..

petang ade perjumpaan budak2 saujana..susun ikut kos..mase aku tengah mengire berape jumlah budak fizik, ade plak orang panggil aku 'eh..ni diyana neutron' name fb aku..haha..aku gelak kat situ gak..aku dapat roomate (azirah azhar)..budak matrik gak..tp die amek math..


with my roomate :)

malam start la orientasi..jenuh nak beratur panjang2..tunggu bas segale..yg aku taw aku da nak tertido mase taklimat..habis segalenye dekat pukul 1 ke 2 pg..entah..biasela..adat minggu orientasi..haha

7 september 2011


huarghh..bangun awal2 arini..ade kuliah subuh..berjalan kaki ke dewan utame desasiswa..solat subuh berjemaah..pagi ni ambil gambar untuk kad matrik, janji temu ngan pusat sejahtera utk medical checkup dan lain2..aku cume harap gambar aku kat kad matrik tu tak pelik2 la..cam kat matrik dulu..petang lepas zohor ade raptai majlis sambutan siswa dan taklimat penajaan..dengar dan nyanyi lagu usm dengan penuh semangat..sedap gak lagu die..hehe..

malam pulak taklimat kursus2 kokurikulum..tak payah tanye..memang aku tertido..aku kan ade alahan ngan air cond..bile kene je aircond, mesti rase nak tido..haha..

8 september 2011


ok..arini majlis sambutan siswa dan sesi khas bersama ketue setieusaha negara..mase sesi soal jawab, ade gak budak2 yang bagi soklan kencang dan penuh kontroversi..ape lagi..mestila berkaitan politik..aku tertido lagi.. =_= bukan sengaje..tp aku pun tak perasam bile aku tertido..hihi..lepas zohor ade pameran dan pendaftaran kursus kokurikulum..aku tak masuk ape2 koko..aku ingat nak ambik bahase asing..sebab koko yg ade sume badan beruniform..and one thing for sure, aku memang anti gile kawad kaki..ni la akibatnye mase sekolah da terlebih masuk kawad..da besar jadi malas da..sebenarnye aku nak bg peluang kat org lain pulak merase berkawad ni *cover line*

petang ade walkrobik kampus..cam tour sekeliling usm la..ikut desasiswa..haha..mmg best la jalan2..lepastu ade senamrobik..tapi disebabkan kekangan mase, senamrobik dapat buat kejap je..tak puas kot..tp sepanjang mase 2 aku rase aku banyak gelak je..tengok telatah budak2 ni..cehh..cakap macam aku tue..padahal majoriti sebaye je..haha..desasiswa aku, saujana, menang pertandingan sorak..haha..desasiswa aku ni special..penghuninye sume perempuan..yang lain sume campur..haha

malam ade taklimat penggawe dan makan malam kat desasiswa masing2..aku ambik borang nak jadi MPDS (majlis penghuni desasiswa saujana) tapi sampai sekarang tak hantar2 lg..haha

kanak2 riang :D


9 september 2011


pagi ini ade taklimat pusat pengajian bahase, literasi dan terjemahan (sollat)..lepastu pendaftaran kursus2 bahase..aku dan kebanyakan budak2 1st year yg tak taw ape2 ni g dftar bahase melayu dan english serentak..memang terbaekk..patutnye daftar salah satu or tak payah ambik dulu mase semester 1 ni..nanti terlebih unit..kusut pulak..dah aku kene drop..naseb bek muet aku band 4, jd aku drop bm n bi..sem 2 nantila baru fikir lg..aku nak adapt dulu dgn suasane kat sini..haha

petang pulak hari bersame pusat pengajian..pehh..dekan fizik perempuan kot! kencang! haha..kos aku, pure fizik ni ade 47 pelajar je..sikit kan..haha..campur fizik gunaan, fizik kejuruteraan, fizik perubatan n pure fizik, total sume sekali adela dalam 162 orang..dekan aku nampak garang..tapi sebenarnye die baik..aku ade peluang berbual ngan die kejap sebab nak mintak sign die utk borang biasiswa aku..hehe

malam pulak ade forum khas integriti..serius..yang ni pn aku tido gak..da la 2..'penjual bunge' nampak lak aku tido..hahaha..kantoi sudah..sebab aku statik tak bergerak2..bile orang tepuk, aku tepuk..pastu jap lg aku sambung tidur..aku demam k..tu sebab tido je keje aku..hahaha

10 september 2011


hari paling horror dalam hidup aku..boleh dikatekan la..sesat di usm! haizz..dah la hujan..dgn takde payung..pete usm aku boleh plak hilang mase aku jawab call..ish2..teruk betul..aku berkenalan ngan coursemate aku..semue dari negeri berlainan..paling banyak dr sabah ye..

petang ade taklimat perpustakaan..ramai gile orang ponteng..tapi aku sebagai mahasiswi berintegriti (konon2nye..hahaha) aku datang la taklimatnye..malam ade taklimat pimpin siswa..dapat surat utk kem..ohoo..aku akan pergi ke kem d'puncak bris lake resort, sik, kedah..aku da la tak suke kem2 ni..ish addy..sume ko tak suke..ape je yg ko suke ni..haha..

11 september 2011


pagi2 ade sesi khas mengenai kesejahteraan dan keamanan negare..boleh pulak die tunjuk video orang kene pancung ngan sembelih..memang terbaekk..hahaha..lepastu ade taklimat ptptn..petang ni aku tido kat bilik..tak turun perjumpaan ape tah..tp takde function pun perjumpaan 2..sbb x buat pape..malam sesi khas bersame pemimpin negare..dan biasela..mesti bercakap pasal politik..haha
1 malaysia


habislah orientasi..aku tulis lambat la..jadinye ade event2 dan perkare lawak2 serte pelik yang aku tak ingat..jadi tak dapat tulis kat sini..aku pun tak ambil gambar banyak..haha..overall, kat usm ni..boleh la..best gak..susah..tapi ape je yang senang kan dalam dunie ni..huhu..semoge aku dapat bertahan hingge ke akhirnye..aminnn~

5 comments:

  1. sayanggggggggggggggg ! miss kau ! sangat sangatttttt :(

    ReplyDelete
  2. T.T hv fun there..jaga diri tau... :((

    ReplyDelete
  3. salam akak..nak tanye..usm nk amik fizik ni mostly pointer brape ye?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...