Saturday, August 6, 2011

ESU Petronas Xplorers Nite Out @ Petrosains 2008

assalamualaikum dan salam sejahtera :)

di waktu petang yang bosan ni, sementare menunggu lebih kurang 5 jam lagi untuk berbuke puase, aku kemas2 sikit rak buku aku ni..sekali terjumpe lak buku nota mase aku form 5..mak ak pun kate bilik aku boleh jadi muzium..tak pun arkib negare..bukan sebab aku tak kemas bilik, tapi sebab ade barang2 cam buku yang da lame dan tak bergune lagi, tapi aku tak nak buang..haizz..banyak lak tapi2..

selak punye selak..*aku ni suke mengimbau kenangan lame..hehe* terjumpe plak satu bahagian ni..aku punye catatan mase join salah satu kem yang dianjurkan petronas untuk scholar die..terjumpe lak gambar2 yang ditangkap mase kat kem tu..jadi..disebabkan aku agak bosan ni, marilah aku ceritekan serbe sedikit tentang kem ni..name kem ini seperti yang tertera di atas k..haha..

ok2..dan perjalanan kini bermule..
nametag..besar tak besar..haha


26 mei 2008/ isnin
pendaftaran kat lobi petrosains, suria klcc..dah le aku sorang je dari samura..agak blur gak sebab sorang2 ni..tapi tak sampai bape minit aku da dapat kawan baru..dari kelantan, terengganu..kedah pun ade..wahh..ramai orang utare seyh..

aktiviti hari pertame ni sekitar suria klcc je..mule2 dorang bahagikan peserte ikut group..pastu dorang bawa jalan2 dalam petrosains, ade explorace, lepas tu petang main game perang kat taman klcc yang bawah tu..haa..tepung, air kolam tepi 2..sume melekat kat baju..memang seronok gile la..malam pule ade aktiviti pasal petroleum..yele..syarikat minyak kan..tibe2 camne tah aku dipilih untuk mewakili group aku dalam kuiz..dah le dengan tak prepare ape2..tapi takpe..asal menang..haha..
ni group aku..sound group..haha
macam2 la aktiviti waktu malam ni..kene buat model pelantar, lepastu kene uji model tu tenggelam ke tak bile dimasukkan dalam air..yeah2..group aku punye tak tenggelam..sume ade bakat jadi engineer ni..haha..ade kene buat lagu bertemakan sains..group aku, aku sorang je dari selatan..yang lain sume utare..susah kot nak paham ape yg dorang cakap mule2..tapi start ari kedue aku pun da start cakap utare da..haha..
fasi2..

27 mei 2008/ selasa
harini barulah keluar dari petrosains..eh..lupe nak cakap..peserte kem ni ade 52 orang..tapi naik 3 bas..seronok tak? due seat, sorang duduk..haha..tempat pertame yang kiteorang lawat yelah institut penyelidikan tenage solar,SERI,UKM..lepastu kiteorang melawat pulak Agensi Nuklear Bangi..masuk la tengok plant die..wahh..menarik gak nuklear ni kan..dalam waktu petang camtu, bertolak ke kampung kelip2 kuala selangor..
kat kampung kelip2

best gile..makan malam..disebabkan aku agak lambat pergi ke dewan makan di atas sebab2 tertentu dengan lagi sorang member aku, meja lain da penuh mase kiteorang tibe..jadi..kiteorang diajak duduk bersame dgn orang besar petronas..pehh..makan satu meja ngan dorg? aku duk sebelah Cik Norman Tukiran, Pengurus Pra Universiti dan minor,ESU..takut gak mule2..tapi lepas tu berbual je cam biase..hehe..
ni group ape ekh..tak ingat pule..
malam tu naik bot tengok kelip2..yang aku tak boleh lupe, group aku naik bot ni dgn sekumpulan pelancong jepun..orang jepun ni berbual la dgn kelompok die..yang budak2 ni boleh pulak nganjing dorang cakap laju..haizz..sempat lagi..malam tu tidur dgn nyenyaknye kerane penat yang teramat..tu le..sape suruh hyper2 sangat..

28 mei 2008 / rabu
kami bertolak pulang ke klcc..ade career talk..lepastu majlis penutup..makan kat floor brape tah kat klcc tu..tempat pekerje2 petronas makan..dapat gak tengok gaye2 engineer2 ni..mesti seronok kan kalo dapat jadi salah sorang dari mereka..huhu..sebelum balik, kami dibawe ke skybridge petronas twin tower 2..agak gayat gak mule2..tapi seronok..hehe..
skybridge :)
dalam 5 petang gitu, bersurai..overall, kem ni memang best..dapat jumpe ramai kawan baru, pengetahuan baru.. :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...