Thursday, September 1, 2011

rumah kata pergi, USM kata mari

assalamualaikum dan salam sejahtera~

jam sudah menunjukkan jam 1:24 pagi..kalendar pula memaparkan tarikh hari ini , 2 september 2011..hmm..event ape yang akan berlaku dalam mase terdekat ni ekh? ok..daftar masuk universiti.. Alhamdulillah..sekurang2nye aku dapat tempat kat uni..walaupun agak sedih kerane jauh sikit..jadi perantau la aku kan..haha..

rumah kediaman di johor..bakal merantau ke p.pinang..huhu


bersediekah aku nak masuk sini?
sebenarnye aku tak pernah terfikir nak jadi student usm..haha

ting ting ting..~

bile da dekat2 nak masuk uni ni..mule la rase cuak..takut tak memasal..yela..orang kate life kat uni ni..sendiri da..tak macam kat sekolah..laen sangat..nasihat yang ak asyik terime dari sedare2 ::::

-nanti da masuk uni, jage diri..pilih kawan yang baik..pandai2 pilih kawan..bla..bla..bla..

aku ambil kursus pure physics..sains fizik la..bile aku cakap, orang cam respon pelik2..x pernah dengar la..itula..inila..sampai kekadang aku da tak tahu nak jawab pe..--> sebab aku ni malas2 sikit nak melawan cakap ni..haha..

ade rupe doktor kan? haha
ditambah dengan ke-tensionan aku sebab sume orang expect aku ambil medic..tak pun engineer..kat muke aku ni ade cop doktor ke? (status kat fb semalam..haha) agaknye memang tertulis kat peraturan mane2 ke budak 4 flat wajib ambil due kursus tu aje? kursus laen tak boleh ambil la? (sori2..tercurah perasaan jap..huhu) kursus laen tak boleh berjaye ke?

 ingin aku tegaskan kat sini, minat setiap orang tu laen2..bagi orang yang lebih minat subjek fizik berbanding subjek biologi macam aku ni, dah sah2 medic aku tolak tepi dulu..--> hilang minat pada bio selepas satu peristiwe..yg pasti bukan mase buat ujian darah k..nanti lain kali aku cite.. :)

insyaAllah..walaupun aku da masuk u nanti, aku akan luangkan sikit mase nak update blog aku yg x seberape ni..update koleksi nota2 aku..(cecey..koleksi konon..haha) teruskan bagi inspirasi dan motivasi pada sesiapa yang memerlukan..insyaAllah..selagi otak mampu mengeluarkan buah fikiran..selagi tangan mampu menaip..selagi laptop tidak rosak..selagi masih ade kemudahan internet..selagi aku mempunyai masa..selagi aku masih bernafas..

p/s : all the best pada kawan2 yang nak daftar uni cam saye! :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...