Tuesday, October 11, 2011

Percaya Pada DiRi :)

assalamualaikum dan salam sejahtera kepade semue..~

percaye tak kalau aku cakap antare perkare yg susah gile kite nak buat dalam hidup ni adelah percayekan diri sendiri? kite lebih mudah percayekan orang dari diri sendiri.. habis diri sendiri siape nak percaye?



dah kenape aku membebel pasal percaye tak percaye pulak ni tibe2?

bukan ape..cam aku..baru masuk ke alam universiti..masih lg belajar menyesuaikan diri..mesti banyak bende baru yg aku jumpe..bende baru yg aku kene buat..berkawan dgn org dari pelbagai background..dan macam2 lg..

kadang2 tu, adelah jugak aku tertanye..
betul ke ape yg aku buat ni?
boleh ke aku buat bende ni? org lain kate susah..
cube teka mane tangge paling atas?

semue jawapan bagi pertanyaan tadi ade pada diri kite sebenarnye..same ade kite sedar atau tak je..

bak kate budak2 AF :::

" percaya pada diri dengan harapan dan keyakinan..~"
bak kate mat salleh pulak ::

" we shape our life..we design our future.."

ambik ko..besar le pulak..hoho..kite yg pilih jawapan tu..kalau kite kate kite boleh, boleh la..kalau kite kate kite tak boleh, tak boleh la..minda mengawal semue perkare dalam badan kite..that's why our mindset is very important.. 

mungkin sesuatu yg baru menyebabkan langkah kite agak canggung untuk bergerak..
kite takut untuk keluar dari safe zone ..
takut?
kalau takut sampai bile pun tak bergerak..
takut persepsi orang?
dorang ade tolong kite ke time kite susah?
so..
be positive..
believe in yourself..
be confident and proud of yourself..
but don't be over-confident.. :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...