Saturday, October 29, 2011

Ya Allah..malunye aku..

assalamualaikum dan salam sejahtera..

menenangkan diri :)
pagi yg indah..kot..tapi pagi2 dah sentap..takpe2..demi kebaikan aku jugak kan..kalau takde orang mengingatkan, lagi jauh aku hanyut nanti..susah la pulak kan..? hurmm..

ape pulak aku merepek pagi2 ni? mungkin aku patut share kat korang ape yg aku rase supaye boleh dijadikan pedoman bersame..harini memang aku sentap..kot..buat pertame kalinye..sebab aku sendiri yang alami bende ni..huhu..

ko ni addy..dari tadi sentap2..ape yg sentapnye..cube cerite sikit..haizz...


yelah2..aku nak cerite la ni..tadi pagi2 aku online facebook..ade pulak buku lain yg aku rajin nak bukak pagi2 ni..huhu.. aku ternampak kawan aku share artikel pasal hukum letak status in relationship kat fb..tersedak aku tengah makan biskut..hahaha..

rase nak menangis pun ade..tibe2 aku tersedar..Ya Allah..mane aku yg dulu? aku yg dulu takkan tanye soalan yg pelik2..ape soklan yg pelik2? aku taknak cite kat sini..haha.. aku akan simpan je sampai kadang2 makan diri aku sendiri..malunye aku hanye Allah yg tahu..ape persepsi die kat aku lepas ni..huhu..

addy..ko patut bersyukur sebab at least ko sedar kesilapan ko..ko diberi peluang..ade orang lain tak diberi peluang untuk sedar akan kesilapan die..setiap manusie melakukan kesilapan..cume same ade kite nak betulkan diri kite supaye memperbaiki diri atau terus melakukan kesilapan itu..


hmm..Alhamdulillah..aku bersyukur kerane aku masih diberi peluang utk sedar dan tidak hanyut dalam keindahan dunie ini..terime kasih kpd kawan yg menyedarkan aku td..thnx :')

tp nape lepas aku post status ckp terime kasih kerane mengingatkan, die terus remove post 2? serius..nampak sangat die suruh aku bace..huhuhu

tengah2 reflect kesilapan aku, berkumandang pule lagu ini..saujana-suci sekeping hati..


Sekeping hati dibawa berlari
Jauh melalui jalanan sepi
Jalan kebenaran indah terbentang
Di depan matamu para pejuang

Tapi jalan kebenaran
Tak akan selamanya sunyi
Ada ujian yang datang melanda
Ada perangkap menunggu mangsa

Akan kuatkah kaki yang melangkah
Bila disapa duri yang menanti
Akan kaburkah mata yang meratap
Pada debu yang pastikan hinggap

Mengharap senang dalam berjuang
Bagai merindu rembulan di tengah siang
Jalannya tak seindah sentuhan mata
Pangkalnya jauh hujungnya belum tiba


takpelah addy..ape yg da berlaku, tetap da berlaku..sape suruh ko buat..kalo ko da tahu bende tu salah..skrg tanggunglah malu tu..huhu..tu org cakap..mulut kene jage..hati kene jage..jgn kasi lalai..ok addy ?

hohoho..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...