Friday, January 13, 2012

Apabila Semester 1 berakhir..

assalamualaikum dan salam sejahtera kpd semue pembace..

post pertame utk tahun 2012..selamat tahun baru ye..walaupun dah terlewat sikit nak wish..haha..biaselah..aku agak busy sikit dgn exam ni..final exam 1st sem..hoho..exam pertame di usm..erkk..jgn tanye mcm mane..aku..no comment..haha..

kat sini aku nak la cerite sikit pengalaman aku sepanjang satu sem dekat usm tercinte ni..hurmm..utk sem 1 ni, aku ambik 6 subjek..total credit hour yelah 18..

ZCA 101/4 - PHYSICS 1 (MECHANICS)
ZCA 102/4 - PHYSICS 2 (ELECTRICITY AND MAGNETISM)
ZCA 110/4 - CALCULUS AND LINEAR ALGEBRA
ZCT 191/2 - PHYSICS PRACTICAL 1
HTU 223/2 - TAMADUN ISLAM DAN ASIA
WUS 101/2 - TERAS KEUSAHAWANAN

itulah subjek2 yg 'membunuh' aku di sem 1 ini..haha..subjek ape yg senang? hmm..depends pade minat korang dan usehe korang la..kalau aku..yg paling senang..entah ye..physics 2 kot..sebab paper tu aku rase aku jawab paling ok la kot mase final haritu..hoho..entahla..aku tawakal je sekarang..aku banyak main2 sem 1 ni..jadi..setiap kali aku habis paper, aku rase ralat sangat..sebab aku tahu aku boleh buat yg lg baik dari itu..huhu..tp nak buat macam mane..salah aku sendiri..huhu..

aku ingat dulu..kaunselor aku kat matrik cakap..kos pure physics ni agak susah berbanding kos lain..tapi die cakap die percaye aku boleh buat..dan berdasarkan kepercayaan die tu lah yg membine semangat aku utk ambil kos ini..tambahan lg aku minat fizik..so..ape lg..haha..

tapi tu lah..kalo belajar kat usm ni..lain woo..uni lain aku dgr kwn2 aku cerite, markah coursework lecturer tolong..kami di usm, terutama kos aku, wuu~ sedihnye kiteorang..100% depends pade diri sendiri..wuu~ mmg terbaik la..so..semangat memang sentiase kene kuat utk meneruskan perjuangan..tabah..kalau tak kite akan putus ase..

serius, aku tensyen gak mule2 kat sini..yelah..zaman dolu2 kuiz aku selalu dapat fullmark..4.00 flat..nahh..hambik ko sekarang..markah tenggelam timbul..yg aku pun satu..jd malas sekarang..haha..nak adapt dgn keadaan camtu, susah jugak mule2..tapi da lame tu, aku belajar sesuatu..

tak semue yg kite impikan akan kite dapat..
tak semue yg kite rancang akan menjadi..
kite sbg manusia hanya mampu merancang, 
tapi Allah juga yg akan menentukan..

insyaAllah..aku harap di sem 2 ini aku akan menjadi manusie yg lebih bergune lg..
yg menghabiskan banyak sisa hidup utk membace buku..
bukannye bermain game seperti sekarang..
result keluar..bile ekh? hurmm..ohh..


warghhh..menakutkan.. -_-
sekian..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...