Tuesday, July 24, 2012

Aku,Akademik dan Ko-K

Assalamualaikum dan salam sejahtera diucapkan kpd semue pembace sekalian ^^


tajuk post kali ni boleh dikatekan agak famous la jugak..sering menjadi perbualan budak2 tak kire budak sekolah ke universiti..sebab? due bende tu memang tak dapat dipisahkan dengan kehidupan seorang pelajar..kalau dulu mase kat sekolah, akan ade 4 golongan utame..yg aktif ko-k dan akademik, yg aktif akademik sahaja dan yg aktif ko-k sahaja..dan yg terakhir, tak aktif akademik dan ko-k..setiap sekolah mesti ade golongan ni..

baru2 ni aku ade melibatkan diri dalam program inspirasi 2012 SAMURA..kalau nak tahu pasal program tu, boleh rujuk post aku yg lepas..nak dijadikan cerite, mase aku conduct group aku, aku di-interview oleh adik2 form 4 ni..aku sebenarnye terhutang budi dengan adik2 ni sebab secare tak langsung, dorang ni sebenarnye dah menyedarkan aku..ape yg dorang buat? meh aku cerite..hehe :)

mungkin disebabkan selame ini aku asyik memandang ke atas-maksud pandang ke atas kat sini, aku terlalu asyik pandang orang lain lagi hebat, dan mungkin aku terlepas pandang diri aku sendiri..oleh itu aku mungkin tidak terlalu bersyukur dengan ape yg aku ade..ade satu hadis menyatekan bahawe hendaklah kita pandang orang yg bawah drpd kita, dengan itu kite akan bersyukur..huhu..terime kasih adik2.. :')


camni..dorang tanyelah aku camne nak adapt dengan keadaan asrama, aku homesick ke tak..aku dulu ranker ke..selalu dapat berape A..SPM berape A..sekarang kat mane, ambik kos ape..tanye aku nape aku tolak tawaran luar negare tu semue..aku jawab semue yg dorang tanye-yg banyak tanye soklan budak lelaki la..tp budak2nye aku tengok semue muke baik2 je..ade satu tu hebat addmath woo!

ok then finally, the mainpoint-->

dorang tanye, aku aktif ke tak dulu kat sekolah..masuk ape, jawatan ape, pertandingan peringkat ape paling tinggi..

aku jawab, boleh dikatekan aktif la..aku pun ceritelah semue jawatan yg aku pernah pegang, pertandingan ape aku pernah masuk..dorang punye reaction? semue cam kagum..dorang tanye macam mane aku boleh buat semue tu? dah le dengan aku tak belajar lewat malam or bangun awal utk belajar..err..aku ni memang lebih suke tidur dari belajar..and sampai sorang budak laki name amirul cakap aku gifted..mane ade dik,akak biase2 je :)

aku memang speechless time tu..aku ingat ape yg aku buat tu semue biase2 je..tp mungkin pada sesetengah org, ia luar biasa..and my spirit rises :))

aku pun cakap, akademik dan ko-k penting..due2 same penting..just enjoy your time in SAMURA, for u'll missed it like me..masuk pertandingan, peganglah jawatan..but manage your time well! jangan jadi robot semate, bace buku, skor, x libatkan diri dalam ko-k..seronok weyh.. :))


macam aku ni, aku jenis yg sudah terbiase pegang jawatan dan masuk pertandingan..kalau tak buat gitu, aku rase tak bermakne hidup aku..kat matrik yg agak sibuk tu pun aku sempat lg pegang jawatan..kat usm pun of course ade..haha..dan Alhamdulillah..setakat ni pencapaian akademik aku pun seiring.. Alhamdulillah ^^

so untuk korang semue, if you fail to plan, you are planning to fail..
rancang mase sebaik mungkin
jangan sia2kan hidup korang
kalau tak korang takde ape nak cerite kat anak2 korang nnt
wakakaka :P

sekian.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...