Tuesday, November 15, 2011

Hati yang Tenang :)


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semue..Alhamdulillah..harini aku rase tenang setenang-tenangnye..aku pun tak tahu kenape..dah lame hati aku tak setenang harini..elok je perjalanan harini..mengape agaknye ye? hmm..lepas aku lepak kat bilik habis kelas ni, aku terfikir..mungkinkah beberape kejadian yang berlaku semase cuti lepas telah mengubah care aku berfikir serbe sedikit? kat bawah ni aku ade share beberape tips untuk mempunyai hati yang tenang berdasarkan pengalaman aku sendiri..

# 1 : Sentiase berusehe untuk mendekatkan diri kepade Allah




# 2 : Sentiase mendoakan ibu bapa dan orang2 di sekeliling anda




# 3 : Hargai apa yang anda miliki sekarang, terutamanye orang2 yang anda sayangi di sekeliling anda




# 4 : Jangan terlalu ambil mudah perkare berat dan jangan terlalu ambil berat perkare mudah




# 5 : Setiap yang berlaku ade hikmah dan sebabnye




# 6 : Ketawe selagi anda ade suare..sengih selagi anda ade gigi..senyum selagi anda ade mulut..hee




# 7 : Jadilah diri anda..tak perlu berpura2 demi memuaskan hati orang lain




# 8 : Cube berfikir dari beberape sudut lain sekirenye menghadapi masalah..tunggu beberape detik sebelum membuat sesuatu tindakan




# 9 : Terime ape yang berlaku seadenye..jangan mengharap sesuatu yang berade di luar kemampuan kerane kelak kite yang akan kecewe




# 10 : Cube untuk lebih bersangka baik dan optimis terhadap orang lain




# 11 : Sesuaikan diri dengan keadaan sekeliling sebaik mungkin supaye rase lebih yakin dan selesa




# 12 : Maafkan je kesalahan kecil orang2 sekeliling anda terutamenye bf anda.. mungkin dorang tak perasan kot dorang buat salah




# 13 : Fahami bahawe tak semue orang berfikir dengan care yang same kite berfikir




# 14 : Dapatkan restu ibu bapa anda dalam ape jue yang anda lakukan


Sekian sahaje untuk kali ini..harap perkongsian ini dapat membantu :))

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...