Sunday, April 8, 2012

Satu sudah terlaksana :)

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca.. :)

seperti biase, aku akan cakap yg aku dah lame tak update blog ni sebab aku busy..mmg pun..sebab macam2 kerje yg datang..tutor, kuiz, projek..krik..krik..krik..hujung minggu pun dah lame aku tak nikmati..haha..ok..jadi arini aku nak cerite tentang satu perkare yg dah lame aku impikan ingin aku lakukan, tapi belum ade peluang..alhamdulillah..boleh pulak tibe2 peluang tu datang..aku pun, ape lagi..sambar jela kan..boleh jadi peluang itu datang sekali je dalam hidup aku..aku tak nak menyesal.. :p


ok..jadi mestinye korang yg bace ni tertanye..ape sebenarnye yg da lame aku berangan nak buat..jeng jeng jeng..hahaha..jangan gelakkan aku..mungkin jarang orang yg ade impian cam aku ni..aku sebenarnye da lame berangan nak memberi ceramah kat depan..bukan dalam kelompok kecil yang biase aku buat tu, tapi dalam kelompok yg lebih besar..dalam dewan ke..wahh..besar cite2 aku..wakakaka..

sekali tibe2 ade pulak satu projek bawah exco tinta emas (akademik) MPDS..under exco aku le 2..hoho..untuk perkenalkan kehidupan dan suasane di universiti kpd dorang..tibe2..berape banyak tibe2 aku ni..haha.. ade satu slot bertajuk "practice makes perfect" kosong..takde penceramah sebab mase tu tgh cuti midsem..so lecturer takde..jadi aku dikehendaki mengambil alih slot itu..

takut jugak mule2 nak berceramah kat depan tu..bukan budak2 kecik kot..budak form 4 n 5..dah besar panjang dah..cuak segale semue aku rase..haha..tapi aku fikir balik..bukan ke aku teringin nak bagi ceramah..aku tak nak nanti aku menyesal sebab dah ade peluang depan mate, tapi aku tak gunekan..so..aku pun gagahkan diri, i accept the challenge!
semasa mengupas salah satu topik
orang kate susah nak bercakap kat depan..agak susah..aku akui..cume disebabkan aku dah terlebih dos berpidato n berbahas dulu, jadi mungkin aku kurang berdebar sangat kot..haha..mase aku bagi ceramah, aku baru paham perasaan cikgu, lecturer, n sape2 je yg tengah berucap kat depan kepada kumpulan student yg pasif..hmm..bile suh volunteer takde yg nak..nak cakap pun malu2 je..yg pandang tempat lain segale..yg tidur! ok aku penah tidur dulu mase org bg ceramah..tp aku tak sedar kot aku tertidur..hoho

aku dah belikan hadiah berupa coklat utk diberikan kpd yg take part dalam ceramah aku..tapi, sampai ke akhir, disebabkan takde yg sporting, aku bg 13 coklat tu pada penolong2 exco aku yg aku tgk lagi khusyuk mendengar ceramah aku dari dorang..rupe2nye, dorang ni budak2 yg dah tak minat nak belajar..bukan dari aliran sains..nasib baik aku tak cerite pasal aku dapat biasiswa petronas n jpa.. tolak 2 tawaran pegi luar negare..kalo dorang dah tak minat nak belajar, dorang takkan termotivasi pun kot dengan bende tu..haha..bukan nak merendahkan dorang..tapi yelah..bak kate roomate aku, kite tak boleh nak ubah seseorang tu dalam mase 2 jam..

overall, alhamdulillah..feedback yg aku dapat agak memberangsangkan..positif..sebab aku ade selitkan aktiviti2, video..bukan 100% aku berceramah la kirenye..bukti feedback positif?

klik utk tumbesaran
ade yg kate
'tak semue orang yg boleh bercakap kat depan macam tu..'
'talk awk best!'
'ok!'

apepun, Alhamdulillah..ini satu pengalaman berharge buat aku..di samping menjadi timbalan pengarah projek ni. aku pun jadi penceramah..kalo ade peluang lagi, aku akan perbaiki diri aku utk perform yg lebih baik pada mase akan datang..

terime kasih kpd semue yg memberi sokongan..
ibu bapa n keluarge..pengarah projek,nisa..bendahari,sakirah..roomate tercinte,azirah..penolong exco, atif yg sgt excited n tak ketinggalan, penjual bunge..terime kasih semue..wahh..cam menang award la pulak..hahaha

sekian..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...